FacebookTwitterGoogle BookmarksPinterest

Trećina nogometnih navijača iz Europe vjeruje da njihova momčad može stići do samog kraja u nadolazećim međunarodnim natjecanjima

Booking.com, službeni partner europskog nogometnog prvenstva UEFA EURO 2020™ za smještaj i atrakcije, proveo je istraživanje među 7.500 fanova nogometa na 11 europskih tržišta; Belgija, Hrvatska, Danska, Engleska, Francuska, Njemačka, Italija, Nizozemska, Rusija, Španjolska i Švedska, uoči izvlačenja za europsko nogometno prvenstvo UEFA EURO 2020™ koje se održava idući tjedan, istražujući što fanovi očekuju od ovog velikog natjecanja idućeg ljeta.

 

Nogometni fanovi u Europi navijaju za svoje momčadi

Rezultati otkrivaju zapanjujući razinu optimizma diljem kontinenta, pri čemu 35% nogometnih fanova u Europi vjeruje da njihova momčad može stići do samog kraja i podići trofej na budućem natjecanju, što nam donosi uzbudljive trenutke uoči europskog nogometnog prvenstva UEFA EURO 2020™ koje nam ubrzo slijedi. Navijači iz Hrvatske su još optimističniji pa 45% njih vjeruje da će hrvatska momčad pobijediti na nogometnom prvenstvu.

Gotovo 40% nogometnih navijačica vjeruje da njihova momčad može osvojiti turnir u usporedbi s 32% među muškim navijačima, a unatoč godinama uspona i padova, starija generacija i dalje je najoptimističnija kad je riječ o izgledima njihova tima, pri čemu 37% nogometnih fanova u Europi u dobi iznad 65 godina podržava svoj tim.

 

Koja europska nacija ima najoptimističnije fanove? 

Impresivnih 58% nogometnih navijača u Njemačkoj osjeća se optimistično uoči izvlačenja skupina za prvenstvo. Međutim, nakon sve samo ne uvjerljive predstave na finalnom turniru UEFA-ine Lige nacija na kojoj su izgubili od ljutih rivala Francuza i Nizozemaca, manje od trećine navijača (29%) vjeruje da njihov tim može osvojiti predstojeći turnir, a 24% smatra da njihov tim neće osvojiti nikakav turnir čak ni u sljedećih 10 godina.

Najoptimističnije navijače među svim sudionicima ispitanima uoči ždrijeba ima Hrvatska, pri čemu se više od dvije trećine (67%) osjeća ispunjeno nadom pred izvlačenja za veliki turnir, a impresivnih 45% uvjereno je da će osvojiti veliki turnir u idućih nekoliko godina. 97% nogometnih fanova iz Hrvatske smatra da će Hrvatska nogometna momčad pobijediti na nekom od međunarodnih natjecanja za vrijeme njihova života.

Nakon serije bolnih ispadanja s turnira te posrtanja protiv Češke republike u kvalifikacijama za Europsko prvenstvo, engleski navijači najnervoznija su nacija općenito tijekom izvlačenja, pri čemu jedan od tri (35%) navijača osjeća nelagodu razmišljajući o uspjehu svoje momčadi.  I dok gotovo trećina navijača (32%) smatra da njihova momčad može stići do samog kraja na velikom međunarodnom turniru iduće godine, nešto više od 1 od 10 (11%) priznaje da smatraju da nikad neće vidjeti kako njihova momčad osvaja veliki međunarodni turnir. 

Status Francuske kao favorita uoči natjecanja odražava se u očekivanju njihove baze navijača jer više od pola navijača (51%) optimistično je uoči ždrijeba, a trećina (33%) vjeruje da Francuzi mogu otići korak dalje i podići trofej. Većina tima koji je završio na drugom mjestu na europskom prvenstvu UEFA EURO 2016™ još uvijek je tu, a uz brojna dinamična pojačanja, stručnjaci se, čini se, slažu da će ih ovoga puta biti iznimno teško pobijediti.  

Španjolski navijači imaju visoka očekivanja od svoje momčadi. Više od 1/3 španjolskih navijača (36%) priznaje da osjećaju nervozu uoči izvlačenja za natjecanje, ali se pritom ne boje podržati svoju momčad s 59% navijača – što je najveći postotak među svim ispitanim europskim navijačima – koji vjeruju da njihova momčad može otići do kraja i osvojiti veliko natjecanje. 

Istraživanja pokazuju da navijači u Nizozemskoj misle kako je Europsko prvenstvo UEFA EURO 2020™ možda previše za nizozemsku izabranu vrstu. Unatoč pozitivnoj kampanji na finalnom turniru UEFA-ine Lige nacija, na kojemu je momčad stigla do finala, samo 17% ispitanika smatra da njihova momčad može osvojiti neko od predstojećih natjecanja. Međutim, gotovo upola više nizozemskih navijača (33%) vjeruje da će njihova momčad osvojiti neko veliko međunarodno natjecanje u sljedeće četiri godine. 

 

Europski navijači pripremaju se za putovanje idućeg ljeta

S obzirom na to da se utakmice idućeg ljeta igraju u 12 zemalja, više od pola ispitanih navijača (56%) potvrđuje da planira putovati kako izvan, tako i unutar zemlje kako bi gledali utakmice svoje momčadi. Isto tvrdi 63% navijača iz Hrvatske.

Unatoč tome što tek 16% navijača iz Danske vjeruje da će njihova momčad osvojiti veliki međunarodni turnir, 61% se priprema otputovati unutar i izvan zemlje kako bi gledali utakmice svoje momčadi. 

Europski nogometni fanovi toliko su željni putovanja kako bi gledali svoju momčad na velikom turniru da gotovo jedna četvrtina (24%) europskih nogometnih fanova u dobi od 18 do 34 godine priznaje da bi otkazali svoj medeni mjesec kako bi uživo gledali svoju momčad dok osvaja veliki međunarodni turnir, a isto vrijedi i za 9% navijača iz Hrvatske. Također, više od četvrtine ispitanika (26%) kaže da bi sa zadovoljstvom potrošili puno više novaca na sportsko događanje nego na putovanje za medeni mjesec, isto vrijedi za 21% navijača iz Hrvatske. 

Nevjerojatnih 27% nogometnih navijača čak je priznalo da ne bi imali ništa protiv toga da izgube posao ako bi to značilo da mogu biti na stadionu i gledati nastup svoje momčadi u povijesnom finalu, a isto misli i 16% navijača iz Hrvatske.   

Arjan Dijk, Viši potpredsjednik i Direktor odjela za marketing u Booking.com-u, dodaje: „2020. godina bit će uzbudljiva godina za sport – od europskog prvenstva UEFA EURO 2020 u Europi, pa sve do drugih globalnih natjecanja u Japanu i Australiji. Uz misiju da olakša svima da istraže svijet i činjenicu da četvrtina europskih navijača u dobi od 18-34 potvrđuje da bi putovali samo kako bi gledali utakmicu svoje omiljene momčadi, uzbuđeni smo što smo ostvarili suradnju s UEFA-om kako bismo odigrali svoju ulogu u tome da osiguramo navijačima najbolje moguće iskustvo dok putuju kako bi gledali neku od utakmica. To uključuje jednostavnu rezervaciju savršenog smještaja i otkrivanje svega što mogu raditi u svakom od gradova domaćina.” 

 

NAPOMENE ZA UREDNIKE

Istraživanje je provedeno na neovisnom uzorku od 7.743 navijača nogometa iz Europe u dobi od 18 ili više godina na 11 tržišta (uključujući po cca. 900 iz Njemačke, Francuske, Španjolske, Italija, Ujedinjenog Kraljevstva, Rusije te po cca. 400 iz Belgije, Danske, Hrvatske, Nizozemske i Švedske). Istraživanje je provedeno između 8. kolovoza i 2. rujna 2019. godine.

na vrh članka