FacebookTwitterGoogle BookmarksPinterest

Booking.com otkriva što nacionalnost govori o željama putnika

Na odmor putujemo s različitim idejama o tome kako ćemo provesti svoje vrijeme. Za neke je to vrijeme rezervirano za pustolovine i adrenalin, dok je za druge putovanje prilika za odmor i opuštanje. Novo istraživanje koje je proveo Booking.com,[1] vodeća svjetska tvrtka u povezivanju putnika s najširim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, otkriva kako vaša nacionalnost vjerojatno utječe na vaš stil putovanja.

S obzirom na to da je ljeto iza ugla i već se počinjete veseliti odmoru, zanimljivo je zapitati se: svrstavaju li vas vaše želje u vezi putovanja u stereotip vaših sunarodnjaka ili ste potpuno drukčiji od njih?

Uzbuđenje i opuštanje: najpopularniji motivi za putovanja

Za većinu nacionalnosti najpopularniji je motiv prilično jasan: odmoriti se. Sasvim očekivano, 85% globalnih putnika (84% putnika iz Hrvatske) kaže da je važan motiv za putovanje “dati si vremena za odmor” što je i najpopularnija motivacija za putovanje svim nacionalnostima. Iznimka su putnici iz Danske i Francuske koji kao svoju najpopularniju motivaciju navode “slobodu da se ponašam kako želim”.

Međutim, ako uspoređujemo najpopularniju motivaciju za putovanja među putnicima raznih zemalja, jasno je da putnici iz različitih krajeva svijeta imaju različite želje. Putnike iz Argentine na putovanja najviše potiče nostalgija pa tako 73% argentinskih putnika kaže da putuje “zbog ponovnog proživljavanja dobrih starih vremena”, dok više od pola putnika iz Hrvatske (53%) putuje iz istog razloga. Putnici iz Kine i Tajvana relativno veliku važnost daju “jednostavnijem načinu života” (83% i 76%), dok putnici iz Japana, Njemačke i Hong Konga najviše putuju “kako bi pobjegli od zahtjevne svakodnevice doma” (66%, 72% i 80%). Na kraju, za neke su putnike putovanja pitanje društvenog statusa: putnici iz Indonezije (75%), Indije (75%) i Filipina (80%) tvrde da je njihova motivacija za putovanja “posjetiti odredišta koja moji prijatelji nisu posjetili”, a isto misli i 32% putnika iz Hrvatske. Najveće se razlike primjećuju kad je riječ o pustolovnom turizmu: putnici iz Rusije kažu da vole provoditi svoje slobodno vrijeme “tražeći uzbuđenja”, dok putnici iz Nizozemske i Njemačke ovaj aspekt u prosjeku ocjenjuju s najmanjom ocjenom.

Putnici iz Hrvatske imaju malo drugačiju motivaciju za putovanja od globalnih putnika:

 

Top 5 motivacija za putovanja - globalni putnici

Top 5 motivacija za putovanja – putnici iz Hrvatske

Vrijeme za opuštanje i odmor

Vrijeme za opuštanje i odmor

Mentalni odmor

Mentalni odmor

Iskusiti nešto što kod kuće ne mogu

Bijeg od svakodnevice kod kuće

Vidjeti što je više moguće

Iskusiti nešto što kod kuće ne mogu

Sloboda da se ponašam onako kako želim

Odmoriti se od napora na poslu

 

 

Odredište

Osim motivacije za putovanja, samo odredište također može varirati ovisno o zemlji putnika. Najviše globalnih putnika bira odredište na temelju kategorija kao što su “osobna sigurnost” i “čistoća”, no putnicima iz mnogih zemalja prioritet su “prirodne ljepote” ili “ukusna lokalna hrana”.

 
 

Top 4 faktora koje globalni putnici uzimaju u obzir prilikom biranja odredišta

Top 4 faktora koje putnici iz Hrvatske uzimaju u obzir prilikom biranja odredišta

Osobna sigurnost

Iznimne prirodne ljepote

Čistoća

Čistoća

Iznimne prirodne ljepote

Osobna sigurnost

Ukusna lokalna hrana / specijaliteti

Pristupačna cijena smještaja

 

Naravno, odluke vezane za putovanja također jako ovise o onome što je dostupnije. Vjerojatno zato većinu gostiju u Butanu čine putnici iz Indije, putnici iz Argentine najčešći su gosti u Paragvaju, dok su putnici iz Južne Koreje najčešći posjetitelji Guama. Ako pogledamo zemlje u koje putnici iz Hrvatske relativno često putuju, jasno je da znamo cijeniti susjede:

10 najdražih[2] odredišta putnika iz Hrvatske u 2018:

Bosna i Hercegovina

Hrvatska

Slovenija

Srbija

Crna Gora

Makedonija

Mađarska

Austrija

Albanija

Slovačka

 

NAPOMENE UREDNICIMA

Istraživanje je naručio Booking.com i neovisno proveo na uzorku od 21.500 osoba (uključujući po 1000 iz Australije, Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije, Kine, Brazila, Indije, SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva, Rusije, Indonezije, Kolumbije i Južne Koreje; i po 500 iz Japana, Novog Zelanda, Tajlanda, Argentine, Belgije, Kanade, Danske, Hong konga, Hrvatske, Tajvana, Meksika, Nizozemske, Švedske, Singapura i Izraela). Ispitanici su ispunili online anketu između 14. prosinca 20181. i 14. siječnja 2019. Rezultati koji se odnose na putnike iz Hrvatske dobiveni su na uzorku od 966 ispitanika iz Hrvatske.

O Booking.com-u: Booking.com B.V. osnovan je 1996. godine u Amsterdamu te se od male nizozemske startup tvrtke razvio u jednu od najvećih online tvrtki na svijetu. Booking.com je dio grupe Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG) i broji više od 18.000 zaposlenika u više od 200 ureda i 70 zemalja diljem svijeta.

Naša je misija omogućiti ljudima da proputuju cijeli svijet. Stoga ulažemo u digitalnu tehnologiju kojom im nastojimo olakšati putovanja. U Booking.com-u nudimo najveći izbor nevjerojatnih smještajnih objekata, uključujući apartmane, kuće za odmor i obiteljske objekte s doručkom pa sve do resortova s 5 zvjezdica, kućica na drvetu pa čak i iglua. Booking.com stranica i mobilne aplikacije dostupne su na 43 jezika, uključuju više od 28 milijuna dodanih jedinica, uključujući više od 5,7 milijuna dodanih apartmana, kuća i drugih jedinstvenih smještajnih objekata u više od 146.000 odredišta u 228 zemalja i teritorija diljem svijeta.Na našoj se platformi svaki dan rezervira više od 1,5 milijuna noćenja. Bez obzira na to putuju li poslovno ili privatno, putnici mogu brzo i jednostavno rezervirati savršen smještaj, bez naknada za rezervaciju i uz jamstvo vraćanja razlike u cijeni. Uz naš tim korisničke službe, korisnici mogu kontaktirati Booking.com 0-24 i zatražiti podršku na 43 jezika, u bilo koje doba dana ili noći. Pratite nas na Twitteru i Instagramu, lajkajte nas na Facebooku, a za novosti, podatke i ostalo posjetite našu stranicu za medije (global media room).



[1] Istraživanje je naručio Booking.com i neovisno proveo na uzorku od 53.492 ispitanika iz 31 zemlje (Argentina, Australija, Brazil, Kanada, Kina, Kolumbija, Njemačka, Danska, Španjolska, Francuska, Hong Kong, Hrvatska, Indonezija, Izrael, Indija, Italija, Japan, Južna Koreja, Meksiko, Malezija, Nizozemska, Novi Zeland, Filipini, Rusija, Švedska, Singapur, Tajland, Tajvan, Ujedinjeno Kraljevstvo, SAD i Vijetnam). Za sudjelovanje u anketi ispitanici su trebali imati najmanje 18 g., trebali su putovati najmanje jedanput u posljednjih 12 mjeseci i trebali su biti glavni ili barem sudjelovati u odlučivanju o putovanju. Ispitanici su ispunili anketu između 16. listopada i 12. studenog 2018.

[2] Booking.com-ovi analitičari za svaku su nacionalnost odabrali po 50 zemalja koje su bile najviše puta rezervirane za putovanja iz zabave tijekom 2018. Ta su odredišta zatim poredana po udjelu ukupnih rezervacija u svijetu kako bi se došlo do odredišta u koja su putnici iz određenih zemalja relativno često putovali u usporedbi s globalnim podacima o putovanjima.

na vrh članka